Բիզնես

Google-ի զարգացման և հաջողության պատմություն : Այսօր որոնողական համակարգը և Google-ի այլ ծառայությունները մեծ տարածում ունեն։ Ընկերությունն անմիջապես չդարձավ ՏՏ տեխնոլոգիաների ոլորտում առաջատարներից մեկը, դա տևեց մի քանի տասնամյակ: Մենք ձեզ կպատմենք, թե ինչպես սկսվեց ամեն ինչ և ինչպես Google-ը բիզնես գաղափարից վերածվեց հսկայական Alphabet Inc. կորպորացի:
Google LCC-ն ամերիկյան ընկերություն է, որի գործունեությունը ծանոթ է մեր մոլորակի գրեթե յուրաքանչյուր բնակչի: ՏՏ տեխնոլոգիաների հսկան մասնագիտացած է որոնման ալգորիթմացման, ամպային հաշվարկների և գովազդի մեջ: Ներգրավելով միլիոնավոր օգտատերերի առցանց ապրանքների լայն տեսականիով, ընկերությունը առաջատար դիրք է գրավում տեղեկատվական տեխնոլոգիաների միջազգային շուկայում:
Google-ը, ըստ Forbes-ի վարկանիշի, 2020 թվականին գնահատվել է 207,5 միլիարդ դոլար և երկրորդ տեղում է եղել մոլորակի ամենաթանկ ապրանքանիշերի ցանկում։ Բաց աղբյուրների համաձայն՝ մինչև 2022 թվականը կորպորացիայի արժեքն աճել է մինչև 252 միլիարդ դոլար։
Հայտնի ընկերության հիմնադիրներն էին Սթենֆորդի համալսարանի երկու ասպիրանտներ՝ Սերգեյ Բրինը և Լարի Փեյջը։ Երկուսն էլ եկել էին Կալիֆորնիա՝ բարելավելու իրենց գիտելիքները համակարգչային տեխնոլոգիաների ոլորտում։ 1995 թվականին որոնման ալգորիթմացման ոլորտում համատեղ հետազոտական գործունեությունը վերածվեց ՏՏ ընկերության ապագա հիմնադիրների սերտ համագործակցության:
Սկզբում Բրինը և Փեյջը ստեղծեցին ալգորիթմ, որը «սովորեցրեց» դասակարգել կայքերը որոնման արդյունքներում՝ ըստ նրանց տեղեկատվական բովանդակության և իրավասության:
Մեթոդը կոչվում էր PageRank, որը անգլերենից թարգմանաբար նշանակում է «տեսակավորել էջերը»: Այն առաջին անգամ իրականացվել է Սթենֆորդի համալսարանի պատերի ներսում՝ 10 ԳԲ հզորությամբ ինքնաշեն սերվերի հիման վրա։ Առանց համապատասխան ֆինանսավորման՝ ընկերները մի քանի համակարգիչներ հավաքեցին ընդհանուր ցանցի մեջ, որի վրա գործարկեցին որոնողական ռոբոտը:
Մշակման արդյունավետությունը շատ արագ գնահատվեց ուսուցիչների և ուսանողների կողմից: Ուստի որոշվեց սկսել սեփական որոնման կայք նախագծել։ 1997 թվականին գրանցվեց google.com տիրույթի անունը, և հայտնվեց ռեսուրսի դիզայնի հայեցակարգը:
Այդ օրերին առցանց որոնումը կոմերցիոն կատալոգի մի տեսակ անալոգ էր՝ դուք վճարում էիք տարածքի համար և այն հայտնվում էր որոնման արդյունքներում։ Սերգեյը և Լարին ներկայացրել են վարկանիշային բոլորովին նոր տեխնոլոգիա, որը թափանցիկ է սովորական օգտագործողի համար: Նրանց ալգորիթմը հնարավորություն տվեց օբյեկտիվորեն գնահատել յուրաքանչյուր վեբ ռեսուրսի «օգտակարությունը»՝ բացառելով որոնման վարկանիշների հետ մանիպուլյացիաները:
Google անվանումը կորպորացիային տրվել է դեռևս պաշտոնական բացումից առաջ։ Սա հորինված բառ է, որը բխում է մաթեմատիկական googol տերմինից, որը նշանակում է աներևակայելի մեծ թիվ՝ մեկը, որին հաջորդում են հարյուր զրո: Ընկերության համահիմնադիրները ցանկանում էին օգտագործել հենց այդ տերմինը որպես անուն, սակայն նման դոմեյն անուն արդեն վերապահված էր։ Այսպիսով, Բրինը և Փեյջը շեղեցին բառը, և ՏՏ նոր ընկերությունը կոչվեց Google:
2000-ականների սկզբին Ամերիկյան բարբառագիտական ընկերությունը google-ին շնորհեց
«Տարվա բառ» տիտղոսը։ Այսօր «Google» տերմինը հասկանալի է յուրաքանչյուր մարդու համար և նշանակում է «անհրաժեշտ տեղեկատվություն փնտրել համացանցում»։
Վիճակագրության համաձայն՝ այսօր որոնողական համակարգն օրական մշակում է ավելի քան 3,5 միլիարդ հարցում։ Սա նշանակում է, որ օգտատերերը ամեն օր մի քանի անգամ տեսնում են նրա անունը և լոգոն։
Լոգոյի առաջին տարբերակը ստեղծվել է Բրինի կողմից GIMP գրաֆիկական խմբագրիչում։ Լոգոյի հայեցակարգը վերջնական տեսքի է բերվել 1999 թվականին դիզայներ Ռութ Կեդարի կողմից: Սկզբնական տարբերակից նա հանել է բացականչական նշանը, նվազագույնի է հասցրել ստվերը և փոխել տառատեսակը։ Գունային սխեման մնում է նույնը:
Մի փոքր զվարճալի և տեսողականորեն անխռով լոգոն, որի երանգները կարծես փոխառված են մանկական գունազարդման գրքույկից, շատ արագ հայտնի դարձավ օգտատերերի շրջանում: Դրա «պարզությունն» ու ընկերասիրությունը լիովին արտացոլում են ընկերության հիմնական գաղափարը՝ հաճախորդներին տրամադրել հարմար, օգտակար և ինտուիտիվ արտադրանք:
Լոգոյի դիզայնը ևս մի քանի անգամ փոխվեց։ 2010 թվականին «o» տառերից մեկը վերաներկվեց դեղինից նարնջագույն, և ստվերը հանվեց մակագրությունից։ 3 տարի անց տառերը կորցրել են իրենց ծավալը, իսկ գույնը մի փոքր խլացել է։ 2015 թվականին ապրանքանիշի անվանումը կրկին փոփոխվել է՝ այն տարբեր սարքերին հարմարեցնելու անհրաժեշտության պատճառով։ Առաջին հերթին, մենք փոխեցինք Catull տառատեսակը ավելի հարմար Product Sans-ի տարբեր էկրանների չափսերի համար: Նաև ռեբրենդինգի հետ կապված հավելվածների համար հայտնվեց նոր խորհրդանիշ՝ լակոնիկ «G» տառը։
1998 թվականին ՏՏ մասնագետները որոշում են վաճառել իրենց մշակումը։ Նրանք այն գնահատեցին 1 մլն դոլար և առաջարկով դիմեցին պոտենցիալ ներդրողներին: Ոչ ոք չէր շտապում գնել նորարարական տեխնոլոգիա. այն ժամանակ քչերին էր դա հետաքրքրում։
Իրենց նախագծի վրա աշխատանքը շարունակելու համար Սերգեյն ու Լարին ավտոտնակ են վարձում Մենլո Պարկում։ Որոշ ժամանակ անց ընկերությունն ունեցավ իր առաջին ներդրողները՝ Էնդի Բեխտոլսհայմը և Դեյվիդ Չերիտոնը, որոնք յուրաքանչյուրը 100 հազար դոլար ներդրեց դրանում։ Ֆինանսավորման շնորհիվ Google-ը պաշտոնապես գրանցվեց Կալիֆորնիա նահանգում 1998 թվականի սեպտեմբերի 4-ին։
Նախագծի աշխատանքներին միացել են ևս մի քանի հոգի։ Google-ի «վաղ» թիմի համառությանը կարելի է նախանձել. միայն չորս հոգի ներգրավված էին մշակման մեջ, և մինչև 1998 թվականը որոնողական ռոբոտը ինդեքսավորել էր ավելի քան 60 միլիոն վեբ էջ: Նույն ժամանակահատվածում google.com-ը ներառվել է հեղինակավոր PC Magazine հրատարակության «100 լավագույն կայքերի» ցանկում։
1999-ին Google-ը տեղափոխվեց Պալո Ալտոյի գրասենյակային տարածք, բայց վեց ամիս անց նորից փոխեց իր հասցեն՝ գնելով իր սեփական գրասենյակային շենքը Մաունթին Վյուում, որտեղ դեռ գտնվում է: Նախագիծը սկսեց ակտիվորեն հիշատակվել մամուլում, և ՏՏ շուկայի ավելի խոշոր խաղացողներ սկսեցին հետաքրքրվել դրանով՝ հիմնականում կլանման նպատակով։ Մեզ հաջողվեց որոշ գործընկերների հետ փոխշահավետ պայմաններով պայմանավորվածություններ ձեռք բերել։ Այսպիսով, ընկերությունը ներգրավել է 25 մլն դոլարի ֆինանսական ներդրումներ։
Ընկերության կողմից ստացված միջոցները ծախսվել են արդյունավետ։ Սերվերային սարքավորումները ձեռք են բերվել ոչ թե հայտնի ապրանքանիշերից, այլ հավաքվել են մեր իսկ ինժեներների կողմից: Նույնը վերաբերում է ծրագրային ապահովմանը. հասանելի Linux ՕՀ-ն օգտագործվել է նորագույն զարգացումների համար: 2000 թվականին Google-ը պայմանագիր է կնքում Yahoo-ի հետ։ Նրա հետ համագործակցությունը և նախագծի վրա ակտիվ աշխատանքը Google-ը դարձրեց աշխարհի ամենամեծ որոնման ծառայությունը:
Բրենդը դրամայնացնելու համար ստեղծվել է եզակի փոխկապակցված ծրագիր, որը թույլ է տվել ինտերնետ ռեսուրսներին պարգևներ ստանալ ոչ թե տեղադրված դրոշակի, այլ կոնկրետ հարցումների վրա սեղմումների համար։
2002 — բարելավվել է AdWords ծառայությունը: Գովազդները ցուցադրվում են բացառապես թիրախային լսարանին, և գովազդատուները վճարում են միայն դրանց վրա սեղմելու համար: Google News-ը սկսում է աշխատել։ Միացյալ Նահանգների խոշորագույն ինտերնետ պրովայդերներից մեկը Google-ի որոնման տող է սահմանել որպես լռելյայն:
2003 — Google-ը գնեց Pyra Labs-ն իր հայտնի Blogger ծառայության միջոցով և ներկայացրեց նոր ալգորիթմ, որն ի վիճակի է «հասկանալ» կայքերի բովանդակությունը և ցույց տալ դրա համար համապատասխան գովազդ: Տեխնոլոգիան կոչվում է AdSense: Windows-ում ավելացվել է նաև Google-ի որոնման տող, ներդրվել է գովազդի արգելափակում։ Ինդեքսավորված էջերի թիվը գերազանցել է ռեկորդային 4,28 միլիարդը։
2004 — տեղի է ունենում որոնման հարցումների տեղայնացում, որի արդյունքում օգտատերերը կարող են իրենց մոտ գտնել իրենց անհրաժեշտ կազմակերպությունները: Gmail էլփոստի ծառայությունը ստեղծվել և գործարկվել է AdSense-ի, հակասպամի պաշտպանության և 1 ԳԲ տվյալների պահպանման միջոցով: Համեմատության համար նշենք, որ Microsoft-ի փոստն այն ժամանակ առաջարկում էր ընդամենը 2 ՄԲ հիշողություն, իսկ Yahoo! — մոտ 4 ՄԲ:
2004 թվականի օգոստոսին ընկերությունն անցկացրեց IPO: Կորպորացիայի նկատմամբ վերահսկողությունը չկորցնելու և միևնույն ժամանակ ֆինանսական շահույթ ստանալու համար համահիմնադիրները որոշել են թողարկել երկու տեսակի արժեթղթեր՝ պարզ (տիպ A) և առաջնահերթ ձայներով (տեսակ B): Այսպիսով, IPO-ի օրը ընկերության բազմաթիվ աշխատակիցներ դարձան միլիոնատերեր, իսկ Լարի Փեյջն ու Սերգեյ Բրինը՝ միլիարդատերեր։ Google-ի ընդհանուր եկամուտը կազմել է մոտ 1,67 մլրդ դոլար։
2005 — մշակվել է Google Maps ինտերակտիվ քարտեզների ծառայությունը, որը թույլ է տալիս օգտվողներին գտնել ցանկալի երթուղին բջջային հավելվածի միջոցով; Գործարկվել է Google Analytics վեբ-վարպետի գործիքը;
2006 — Writely-ի ձեռքբերում և կատարելագործում, որն այսօր հայտնի է որպես Google Docs; YouTube-ի ամենամեծ տեսահոսթինգի գնումը;
2007 — Android OS-ի շնորհանդես, որը 2013 թվականին կտեղադրվի ավելի քան 1 միլիարդ շարժական սարքերի վրա;
2008 — Chrome կոչվող բրաուզերի ստեղծում;
2009 — Chrome-ի մշակում տարբեր օպերացիոն համակարգերի համար, ներառյալ Linux և Mac;
2012 — գործարկում է Google Disk ամպային ծառայությունը ֆայլերի պահպանման և հարմար թիմային աշխատանքի համար:
2015 թվականին Google-ը դարձավ Alphabet Inc կոնգլոմերատի դուստր ձեռնարկությունը: Այսօր Google-ն ակտիվորեն աշխատում է անլար ցանցերի, ռոբոտաշինության և առողջության ոլորտում։ Աջակցում է գոյություն ունեցող ծառայությունները՝ YouTube, Google Translate, Android OS: ՏՏ հսկան զարգանում է նաև գովազդի ոլորտում, քանի որ իր հիմնական եկամուտը ստանում է Ads և AdSense գովազդային ցանցի ծառայություններից։
2020 թվականին, ըստ Forbes-ի, ավելի քան 118 հազար մասնագետ աշխատել է ընկերության բոլոր ներկայացուցչություններում։ 2022 թվականին այն զբաղեցնում է առաջատար դիրք աշխարհի լավագույն գործատուների վարկանիշում։
Բաժանորդագրվեք Տելեգրամ ալիքին բաց
չթողնելու համար նոր նյութերը ՝ Hayqsystem